29 Mayıs 2012 Salı

Zeytinyagli yaprak sarmasi



Zeytinyagli yaprak sarmasi


500 gr salamura uzum yapragi
1 su bardagi pirinc
1 buyuk boy kuru sogan
1 yemek kasigi domates salcasi
Yarim yemek kasigi biber sacasi
2 yemek kasigi kus uzumu
2 yemek kasigi dolmalik fistik
dere otu
3/4 su bardagi zeytinyagi
tuz,nar eksisi,yarim limon suyu

Yapraklar sicak su ile yikanir ve derin bir  kapta sicak suya bastirilir(fazla tuzunu almasi icin
 Pirincler yarim saat ilik suda islatilir ve suzulup bir kaba alinir
Sogan ince ince dogranarak ilave edilir
Yagi, salcasi ,kus uzumu ve fistigi katilip karistirilir
Dere otuda ince ince dograndiktan ilave edilir 
Diger mazemelerde katildiktan sonra istege gore tuzu ayarlanir.
Yapraklar sudan suzulerek alinir 
Ben elimin ortasina yapraklari yerlestirerek sariyorum.Yapragin sap kisim tarafina, yatay sekilde
 bir tatli kasigi dolusu 
ic harctan koyuyorum ve iki zit uclari harcin ustune dogru bukuyorum ve rulo yapiyorum
ayni islem bir zemin ustundede yapilabilir
Tencere yada dudukluye dikey olarak diziyorum.
Cok gevsek dizmeyin sekli dagilir.
Uzerine 2 su bardagi yada uztune cikacak kadar sicak su koyun 
yaklasik duduklude 45 dk
 tenceredede( yapragin sertligine bagli )olarak 1 saatte pisiyor.
Kisik ateste pisirirseniz ici cig kalmaz.


Hiç yorum yok: